Tietoa korkeakoulusta

Perustieteiden korkeakoulun tehtävänä on Aalto-yliopiston tiedekorkeakouluna muuttaa maailmaa kansainvälisesti korkeatasoisen tutkimuksen ja laajan yhteiskunnallisen vaikuttavuuden keinoin.

Korkeakoulun painopistealueilla tehdään korkeat tieteelliset vaatimukset täyttävää perustutkimusta ja kehitetään tutkimustulosten perusteella tieteellisiä ja teknisiä sovelluksia. Korkeakoulu on merkittävä tutkimusyhteistyökumppani, jolla on vahva kansainvälinen verkosto.

Tutkimusympäristömme tarjoavat ajantasaiset laitteet neurokuvantamiseen (Aalto NeuroImaging), nanokokoisten rakenteiden ja materiaalien (Otaniemi Micro and Nanotechnologies) sekä matalien lämpötilojen fysikaalisten ilmiöiden (Low Temperature Laboratory) tutkimukseen. Kaikki kolme tutkimusinfrastruktuuria hyväksyttiin kansalliselle tutkimusinfrastruktuurien tiekartalle ja strategiaan 2014–2020.

Korkeakoulu on sitoutunut aktiiviseen vuorovaikutukseen yhteiskunnan kanssa, ja se edistää tutkimustulosten yhteiskunnallista hyödyntämistä sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla.

Koulun omien erikoistumisalojen lisäksi koulu vastaa Aalto-yliopiston tekniikan korkeakouluille tarjottavista matematiikan, fysiikan, tietojenkäsittelytieteen, tietotekniikan ja tuotantotalouden peruskursseista.

Korkeakoulu on sitoutunut aktiiviseen vuorovaikutukseen yhteiskunnan kanssa, ja se edistää tutkimustulosten yhteiskunnallista vaikuttavuutta sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla. Koulun tutkimuksesta on syntynyt viimeisen 20 vuoden aikana noin 100 patenttia ja kymmeniä tutkimuslähtöisiä yrityksiä.

Perustieteiden korkeakoulussa opiskelee 3 500 opiskelijaa. Vuosittain koulusta valmistuu yli 250 maisteria ja 90 tohtoria.Henkilökuntaa on kaikkiaan 1 500, joista professoreita 110, tohtorikoulutettavia 400 ja muuta tutkimus- ja opetushenkilökuntaa runsaat 600.

sciesite.png

Perustieteiden korkeakoulun esite 2016-2017 (englanniksi)

Perustieteiden korkeakoulu sosiaalisessa mediassa:

facebook.gif Facebook
 youtube.gif Youtube

Sivusta vastaa: | Viimeksi päivitetty: 27.06.2017.